Saturday, January 02, 2021

Förhoppningar/målsättningar

Jag avger inte nyårslöften. Har aldrig gjort och kommer sannolikt aldrig göra. När vi gick in i 2020 satte jag däremot upp tre målsättningar, eller snarare förhoppningar för året. Jag formulerade dem enligt följande:

Jag hoppas på att få ett jobb, siktar på att få fart på skrivandet igen och skulle inte ha något emot att hitta någon rimlig att hångla med på någorlunda regelbunden basis.

Ett jobb fick jag, och skrivandet kom jag igång med. Det tredje gick det sämre med. Kanske hade det varit annorlunda utan pandemin, kanske inte, men den gjorde det ju onekligen svårare. Hur som helst, när vi nu går in i 2021 kan det ju då bli lämpligt att låta den målsättningen stå kvar. Hitta någon rimlig att hångla med på någorlunda regelbunden basis. Det får bli vad jag hoppas och siktar på under 2021. Det och att se till att hålla i med skrivandet, med lite tur kan jag ha ett färdigt manus någon gång under året.

Att hålla i med skrivandet är bara upp till mig och min egen disciplin, så det ska inte vara några problem. Har legat nere lite nu under helgerna, men från måndag är det på det igen. Det andra, som vi kanske kan kalla huvudmålet under året, kan bli knepigare då det ju inte bara är upp till mig själv. Där måste ju en annan person rent definitionsmässigt vara inblandad och det ska finnas ett ömsesidigt intresse och så vidare. Men man får göra vad man kan, och hoppas att vaccinet gör det tillåtet att träffa folk igen. Är ju trots allt svårt att hångla på distans...

Så ska man formulera det lite tydligt så som jag gjorde förra året får det väl bli:

2021 hoppas jag på att träffa någon rimlig att hångla med på någorlunda regelbunden basis samt att hålla i den skrivrutin jag skaffat mig under 2020.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home