Saturday, May 15, 2021

Utekväll, familjeumgänge och rolig film

Var ute och tog ett par bärs med en kompis igår. Det var trevligt och trivsamt. Förhållandevis lugnt rent dryckesmässigt då jag hade saker att göra idag och var klart osugen på att riskera att dra på mig en fet bakfylla. Försiktigheten verkar för övrigt ha lönat sig får jag har inte varit ett smack bakis idag. Det tycker jag är skönt.

Jobbmässigt fick jag eftersom det inte gick att få till en lösning kring den där intervjun göra en nödlösning och slänga ihop några inte jätteaktuella boktips. Kanske inte det bästa jag skrivit, men i alla fall något att fylla sidan med. Och vem vet, kanske leder det till att någon blir nyfiken på böckerna i fråga och hittar en ny favoritbok.

Idag fyller min mor år, så jag knallade ner dit för att gratulera på eftermiddan. Blev bjuden på mat och grejer och det blev senare än jag hade tänkt. Kom inte därifrån förrän framemot niotiden. Hade egentligen velat vara hemma tidigare än så, men det drog ut på tiden innan maten var färdig och stod på bordet så då blev det som det blev.

Innan jag knallade ner dit passade jag på att se filmen Miss and mrs Sweden på SVT Play. Den visade sig vara mycket rolig. Fantastiskt underhållande film. Bara Jarl Kulles glasögon vore värde en egen film. Rekommenderar den. Men skynda dig att titta, för den ligger bara kvar på Play till imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home