Thursday, July 08, 2021

Arbete och läsning

Hade lite jobb jag behövde ta tag i i eftermiddags och som tog lite längre tid i anspråk än jag hade räknat med. Men det är ju vad jag får betalt för så det må väl vara hänt.

Utöver det har det varit förhållandevis lugnt. En läskväll. Har kommit in i riktigt gött sommarläsningstempo nu. Om inget väldigt oförutsett inträffar kommer jag läsa ut tredje boken på mindre än en vecka imorgon. Den fjärde sedan början av förra veckan. Sånt tempo var längesedan jag hade tid och möjlighet att hålla. Under våren har det varit så mycket annat att stå i att jag inte ens kunnat snitta en i veckan. Finns visserligen inget självändamål i antal böcker man läser, men med tanke på hur många böcker det finns som man vill läsa känns det ju gött att hinna med så många som möjligt.

Efter den jag läser nu blir det ännu en av Borges novellsamlingar. Därefter får vi se. Har några liggande som jag kan välja på. Köpte Kalle Linds Hasse Alfredson-biografi på bokrean i vintras och har tänkt läsa den under sommaren, så kanske den. Eller så sticker jag emellan med något lättsamt bladvändarvänligt. Det visar sig. Humör och känsla får avgöra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home