Sunday, December 26, 2021

Diffus natt

Var alltså ute en sväng igår. En bit mat och några glas på puben. Trivsamt, men blev lite blötare än det var tänkt. Faktum är att jag inte minns särskilt mycket alls efter att puben stängde. Bara något diffust om någon efterfest som inte blev, och så vet jag att jag och en bekant kilade upp till mig och satt där och drack punsch. Det är väl typ det. Av någon högst mysteriös anledning hade jag sedan bestämt mig för att lägga mig fullt påklädd på soffan istället för som vanligt i sängen. Uppenbarligen ett aktivt val och inte en misstagssomning då jag prydligt lagt ifrån mig glasögon och telefon i köket innan jag lade mig på soffan för att sova. Upptäckte först när jag vaknade att det var där jag låg. Inte min stoltaste stund.

Idag har jag således varit ganska seg och trött. Dock faktiskt inte särskilt bakfull. Upptäckte att volymen på stereon var uppvriden något lite högre än vad som känns alldeles bekvämt. Får hoppas att grannarna inte blev störda. Men har väl på det hela taget inte gjort särskilt mycket idag. Hade tänkte att jag ska surfa ikapp lite nu efter att knappt använt datorn ett par dagar, men återstår väl att se hur länge jag lyckas hålla mig vaken. Kvällens franska behöver jag dock få ut. Skönt att inte behöva gå till jobbet imorgon. Behöver väl dock börja peta ihop både årets facit och nyårsskivan tänker jag. Är ju inte så våldsamt många dagar kvar på året.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home