Thursday, December 16, 2021

Några årets sista

En rätt vardaglig och på det hela taget förhållandevis lugn torsdag. Suttit och jobbat en del med veckans helgtips. En tur ner på stan för att köpa ytterligare några julöl (man vill ju köpa på sig så det räcker ett tag efter jul också, för då brukar de ju plockas ner från hyllorna ganska fort). Eller egentligen gick jag ner på stan för att köpa makaroner, sedan kan ju inte jag hjälpa att det är smidigt att smita in och ta med några öl när man ändå är där. En lite stunds läsning under kvällen. Nu lade jag precis in helgtipsen för publicering. Årets sista. Kommer inte publicera några helgtips på jul- och nyårsafton. Någon måtta får det vara. Även årets sista tidning kommer imorgon. På tal om tidning måste jag se om jag kan hitta senaste Filter någonstans. Har inte funnits varken på Konsum, Maxi eller Willys när jag varit där. Den behöver man ju ha.

Bara en månad kvar till julafton imorgon. Dessutom fem år sedan Kents sista konsert, och tio år sedan jag lade till de första låtarna i den stora, ännu levande Några musiktips-spellistan. Svårt när de jubileerna sammanfaller. Då vet man ju inte riktigt vad man ska lyssna på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home