Tuesday, January 11, 2022

Årets första avklarad

En vanlig dag. Jobbat. Var iväg och gjorde första reportaget för året. Ett intressant samtal. Var rätt fint väder när jag skulle iväg så passade på att ta en promenad dit jag skulle. Googlade lurade mig dock en smula och angav att det skulle ta betydligt längre tid att gå än det i själva verket gjorde, så fick cirkla lite i kvarteren. Fast då fick jag ju å andra sidan se lite av stan jag sällan ser annars. Just de gatorna vete katten om jag någonsin promenerat på förut. En av granngatorna vet jag med säkerhet att jag promenerat på dock för där hade vi klassfest när vi tog studenten.

På vägen tillbaka tog jag vägen förbi pressbyrån på lasarettet och kollade om de hade senaste Filter där. Det hade de. Skönt det. Hann ju bli lite orolig när de inte haft den någonstans där jag kollat att jag inte skulle få tag på den.

Kvällen har varit lugn och påfrestande vardaglig. Lite läsning, lite allmänt chillande. Tände ljus. Tog ett glas must. Man får passa på nu när tjugondan snart är här och allt juligt ska plockas undan. Vid midnatt natten mellan torsdag och fredag, då släcks ljusslingan och elljustaken för säsongen.

Imorgon: Kristinehamn. Säger ju att vardagen är tillbaka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home