Tuesday, May 17, 2022

Uppskjuten glass

Idag då? Jodå, det har varit jobb jobb jobb jobb jobb. Det är som det är.

Hade funderingar på att köpa den traditionsenliga hockey-vm-glassen, men bestämde mig för att göra det till morgondagens match mot Finland istället. En tip top. Allra mest traditionsenligt är att äta den till första matchen Sverige spelar, men de spelade ju sin första match så attans tidigt så då fick det skjutas lite på.

Förhållandevis lugn kväll. Såg första och det mesta av andra perioden av hockeyn, men eftersom det kändes rätt avgjort och det i övrigt inte var någon jättekalasmatch skippade jag tredje och kollade på en film istället. Har inte kollat vad det slutade, men skulle bli grymt chockade om Sverige inte vann. Att tappa 5-0 mot Storbritannien i hockey händer ju bara inte.

Imorgon ska jag tvätta. Hade sett fel i kalendern när jag bokade den tiden och trodde vi hade deadline i fredags. Så kan det gå. Men men, då hinner jag ju förhoppningsvis få lite jobb gjort under morgonen/förmiddagen så blir det mindre som ligger och släpar till torsdag och fredag. Man får kämpa på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home