Sunday, August 14, 2022

11 maj 1917

Var uppe i farmors lägenhet en sväng idag också. Sort of sista rycket. Visade sig när jag började gå igenom en del papper och annat jag tagit med mig att jag bland annat fått med mig kvitton och bokföring och shit från när min farfar hade reklamfirma. Det är såklart inget att behålla. Förstår inte varför det överhuvudtaget sparats. Att det kan bli liggande i någon låda kan jag väl iofs förstå, men inte varför man gjort sig omaket att bära upp det på vinden. Två av pärmarna kommer jag dock spara för där hittade jag en riktig guldgruva. Bilder på jobb han gjort, ett par bilder från verkstaden, några skisser. Lite som en portfolio över framförallt de tidiga åren på 50-talet och en tid framåt. Jäkligt roligt att se. I en annan låda hittade jag en jäkla massa teckningar farsan gjort som barn. Kunder notera att han ritade bilar nästan exakt som jag själv gjorde sådär 30 år senare. I en liten historiebok från tidigt 1900-tal fanns en dedikation från en man till en kvinna till minne av 11 maj 1917. Inte utan att man blir lite nyfiken på vad det var som hände då. Ska bli spännande att se vad med jag kan hitta, för det var ju en del som åkte med av typen "orkar inte kolla igenom det här nu, jag tar med det hem och ser om det är något att ha". Retar mig för övrigt att leksakskassaskåpet inte går att öppna trots att koden står i botten. Blir ju så sjukt nyfiken vad som finns i det.

Imorgon dags för jobb igen. En liten utflykt till de norra länsdelarna är tanken. Så får vi väl se vad det finns tid till utöver det. Haha, är så seg efter de här dagarnas röjande att jag känner mig mer osugen på att jobba imorgon än vad jag var på att börja igen efter semestern.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home