Wednesday, August 10, 2022

En ny plats att lägga till listan

Var iväg på jobb i förmiddags. Fick besöka en plats jag aldrig varit på förut: Skäggebol. Fick köra grusväg och grejer. Ägnade resten av dagen åt skrivande och att ringa några samtal. Såg att skänken jag tänkt köpa till köket kommit i lager så beställde en sån. Slog mig då att det är den första möbeln jag skaffar sedan jag köpte en bokhylla på loppis för nästan sex år sedan. Men har man inget behov av fler möbler än de man har finns ju ingen anledning att hålla på att köpa massa. Då är det ju roligare att lägga pengarna på exempelvis punsch eller böcker eller lustiga saker att sätta upp på väggen. Men ska bli gött att få hem den där så jag har någonstans att ställa servisen jag fick uppifrån farmor, så blir jag av med flyttkartongerna som stått i vardagsrummet i ett par veckor. Måste klura ut var sjutton jag ska ställa hurtsen som just nu står där jag sedan tänkt ha skänken bara. För den vill jag ha kvar, och behöver för att få plats med grejerna jag har i den. Men det ska nog lösa sig. Får man bara fundera lite brukar det ju gå att hitta lösningar.

Ny jobbdag imorgon. Bara att gasa på. För att vara första reportaget för terminen kändes dagens jobb förvånansvärt ickeringrostigt. Vore ju praktiskt om det fortsätter så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home