Thursday, September 29, 2022

Planer förändras, sånt är livet

En aktivitet som hade varit rolig blev inställd med kort varsel. Men då fick jag å andra sidan mer tid för jobb, vilket innebär att jag kunde kosta på mig några sidors läsning också. Inget ont som inte och så vidare. I eftermiddags hörde jag att det borrades i trappen och nu såg jag precis att det satts upp vad som ser ut som kodlås på grannhuset. Hoppas verkligen det inte innebär att portarna kommer stå låsta hela dagarna framöver och att man måste dra runt på en tagg eller nåt. Så vill jag inte ha det. Tycker mycket om enkelheten i att bara kunna gå in utan att behöva låsa upp, och en låst port blir ju bara väldigt mycket krångligare när man får man besök eller så. Eller bara för den delen om någon ska lämna något. Då måste man ju se till att vara hemma, till skillnad från nu när man det bara kan lämnas i brevlådan om man inte är inne just då. Ser inga fördelar alls med låsta portar. I alla fall inte här där problemen med obehöriga som rört sig i trapphusen har varit noll.

Hemmapremiär i morgon. Hoppas det blir en rolig match.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home