Tuesday, September 27, 2022

Bluesen

Rätt vardaglig dag på det stora hela. Insett att jag åkt rätt fet postreseblues efter helgen. Det går ju över, men att veta det gör en inte mer motiverad eller peppad just nu. När något man sett fram emot och planerat för mer eller mindre plötsligt är över blir det ju som en tomhet. Att vara bortrest sådär innebär ju alltid också ett visst mått av dekadens, och för någon som likt mig själv håller dekadensen högt blir det ju då lite extra tungt att återgå till den vardag man för några dagar lämnat. Då blir det blues ett tag.

Känner att det kanske blev lite väl många ju i det här inlägget. Men det får väl gå. Finns ju (!) inte riktigt samma kvalitetskrav här som på exempelvis jobbet.

I förmiddags var de här och trimmade häckarna på gården, och tog ner lönnarna som växt precis utanför mitt fönster. Lite väl sent på säsongen kan tyckas, men huvudsaken är väl i alla fall att det blev gjort. Sedan kan jag, som visserligen är helt novis på området, tänka att det kanske vore bättre att gräva bort lönnarna istället för att bara kapa dem. Det är ju trots allt rotsystemet som primärt skulle kunna ställa till skador och besvär på byggnaden.

Jäspalt vad trött jag blev nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home