Thursday, December 15, 2022

Ogenomtänkt promenad

Förhållandevis lugnt i dag också. Kom mig för att göra ett grytkok. Fick sedan för mig att knalla i väg och hämta några tidningar på kontoret. Kände att det kunde vara skönt med lite frisk luft. Borde dock att ha tittat på termotern innan jag gick hemifrån. Gillar egentligen när det är sådana temperaturer, men nu när jag håller på att återhämta mig från en förkylning upptäckte jag att det nog inte var någon görbra idé att ge sig ut i 15-16 minusgrader. Blev lite ansträngande för andningen så att säga. Känner väl annars att det så sakteliga går åt rätt håll. Ingen feber och halsont, men lite snuva och av och till en hel del hosta, ihop med en känsla av att inte vara helt hundraprocentigt frisk. Vi får väl se vart det tar vägen. Min högst lekmannamässiga gissning är att jag haft det i kroppen sedan jag var sjuk i slutet av oktober, kanske att jag började jobba för tidigt då så kroppen inte riktigt fick chansen att läka ut det ordentligt, och att det är det som gjort att jag av och till fått känningar i halsmandlarna och bakom bröstbenet. Sedan blev kanske immunförsvaret lite försvagat av att vi var ute och drack i lördags, och då tog sjukdomen chansen att blomma upp igen. Men har egentligen ingen aning, det är bara hur jag spekulerar. Ska nog hur som helst ta kontakt med vården framöver, mest för att höra om de tror att de kan behöva undersöka just att ömheten i halsen kommit och gått och att jag haft känningar i bröstkorgen. Hade tänkt göra det redan i början av veckan, men eftersom det blev lite förkylt kändes det lite onödigt innan de symtomen gått över. Just känningarna i bröstet får jag erkänna att jag varit lite nojig över. Inte att det ska vara något med hjärtat, det är liksom fel ställe i bröstet för det, utan att det skulle kunna vara något annat allvarligt eller svårbehandlat. Någon bökig infektion i luftvägar eller matstrupe, någon sorts bråck, en skadad muskel, cancer. Precis som det bara kan vara "träningsvärk" pga hosta. Är ju ett ställe i kroppen där det finns väldigt mycket olika grejer så det är ju nästan omöjligt att veta vad smärta där beror på om man inte är medicinskt kunnig. Sedan är såklart de mest allvarliga alternativen mest osannolika, och det mest sannolika är väl att det på något sätt är kopplat till förkylningen men det är ju lika bra att kolla. Bättre att undersöka en gång för mycket än en gång för lite. Och även om det är förkylningskopplat kan det ju vara något som behöver behandlas för att det inte ska utvecklas till lunginflammation eller något annat skit. Ska väl bara komma mig för att ta kontakt med dem också.

I morgon spelar BIK mot Djurgården i en match som markerar att det är 50 år sedan Nobelhallen invigdes (med en match mot just Djurgården). Det är det min absoluta förhoppning att kunna gå och titta på. Sjukt att det bara är lite mer än en vecka kvar till julafton. Hade jag inte blivit förkyld hade jag nog bestått till ungefär hälften av julöl nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home