Monday, January 16, 2023

Nostalgifavorit

Fullt fokus på jobb i dag också. Under kvällen har jag sett om nostalgifavoriten Sunes sommar. Första gången jag såg den i vuxen ålder. Fick mig att inse hur många skämt som flög över huvudet på en som barn. Och hur många skämt som anspelade på sex för den delen. Med risk för att låta som en tröttsam det var bättre förr och ungarna i dag tål ingenting-typ gissar jag att en del av dem kanske inte hade passerat i barn/familjefilm i dag. Men vad det jag, vi hade ju trots allt kärleksmumsscenen i julkalendern häromåret. Såg den (Sunes sommar alltså, inte julkalendern härom året) för övrigt på bio när den kom. Så gammal är jag.

Dagens jobb var för övrigt det första "riktiga" reportaget jag var ute på i år. Lär bli fler innan året är över, ganska många fler skulle jag tro. Sådant är ju detta arbete. Är hur som helst någorlunda inne på upploppet med detta januarinummer. Kommer bli slitigt och mycket att göra de här dagarna som återstår, men målet närmar sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home