Tuesday, April 25, 2023

Redig runda

Lagade som planerat senapskyckling (morgondagens rätt blir ett långkok i lite gulaschaktig tappning). Sedan tog jag en redig långpromenad. Var ute i strax över två timmar och tio minuter. Passade på att lyssna på det jättelånga Snedtänktavsnittet om revy som jag inte hade tid att lyssna på när det kom jämt före jul medan jag traskade på. Varlängesedan jag tog en sådan där riktigt lång promenad, så tyckte det kunde vara dags när jag ändå hade tid till det och vädret passade bra för en långtur. En rätt trevlig promenad, även om det inte var utan att jag blev en smula trött när jag kom hem.

Hade tänkt ägna kvällen åt läsning, men kände mig rätt slö så det fick bli en film istället. Så kan det gå. Nåväl, böckerna i högen icke läst lär ju inte försvinna någonstans. I alla fall inte förrän jag läst och placerat dem i hyllan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home