Tuesday, August 22, 2023

Match att glömma

Relativ lugn dag där jag rentav kunde kosta på mig att sitta och läsa en stund på eftermiddagen. Eftersom jag inte hade något särskilt för mig knallade jag iväg på BIK:s träningsmatch mot AIK. Blev ju ingen särskilt munter tillställning. Bra förstaperiod. Rätt tråkig andra. Kollaps i tredje. Nu spelar ju resultaten inge som helst roll den här tiden på året, men 0-5 i sista är såklart inte okej någonstans. Finns uppenbarligen, som det heter, lite att jobba på. Första starten för unge Jonsson i mål också. Gjorde väl ett helt okej intryck. Första två insläppta var inte mycket att göra på, trean kanske han kunde ha tagit men det var också extremt dåligt försvarsspel som lämnade honom helt ensam, fyran i öppen kasse, femman skulle han nog ha tagit förutsatt att det inte blev en styrning precis framför målet. Allt som allt stabil och kan säkert blir toppen, men visst känns det lite som en chansning med så på seniornivå obeprövad backup, det går inte att komma ifrån.

Tvättstuga och därmed tidig morgon imorgon. Det är som det är. Får försöka komma i säng i hyfsad tid ikväll helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home