Wednesday, October 11, 2023

Skitresultat! (och en lite roligare grej)

Brynäs - Bofors 6-2 (2-0, 2-1, 2-1)

Återigen verkar vår oförmåga att göra (mer än två) mål vara en av faktorerna som fäller oss. 37 skott på mål, det bör resultera i fler än två mål framåt. Sedan hade man väl inte direkt förväntat sig att det var i kväll vändningen skulle komma, men visst hade man hoppats att det i alla fall skulle släppa lite när vi för första gången i år möter en motståndare som är bättre på pappret och där ingen förväntar sig en seger. Bara att hoppas att första segern kommer på fredag när vi tar emot ett av allt att döma ganska svagt Västervik.

Att vi har svårt att få in puckarna och att det är en stor del av den svaga starten står bortom tvivel, men man kan undra varför vi har så förbenat svårt att göra mål. Det är verkligen något både coacherna och spelarna måste lyckas bena ut och åtgärda. Börjar det trilla in lite puckar kan det säkert bli ketchupeffekt, men det händer ju inte av sig själv. Nu har vi sex raka nollpoängare, har inte gjort mer än två mål i någon match. Det fattar alla att något måste hända. Jag tror sällan på tränarbyten, men kammar vi noll även på fredag så vete katten om det inte är dags att åtminstone börja tänka tanken. För även om ingen kanske trott att vi skulle utmana i den absoluta toppen i år borde vi sett till spelartruppen definitivt vara på övre halvan. Och nu börjar avståndet uppåt dra iväg. Sju poäng upp över negativa kvalstrecket, minst åtta till åttondelsfinal. Säsongen är lång och mycket kan hända, men blir glappet för stort blir det väldigt jobbigt att ta igen. Dåliga starter har man varit med om, men det här är nog den poängmässigt sämsta jag upplevt.



On a betydligt roligare note fick jag min nya telefon i dag. Det känns kul. Lite bökigt dock att behöva boka in ett möte på banken för att fixa bank-id eftersom man numer behöver ha nationellt id-kort eller giltigt pass för att kunna göra det själv över nätet. Hade väl inte varit något större problem om det inte vore för att min bank stängde kontoret här i stan för något år sedan. Men men, det är som det är.

Själva telefonen verkar riktigt bra. Gillade kanske designen på den förra bättre, iPhone X-designen har ändå en elegans över sig medan den här nya har ett lite mer robust utseende. Men det, liksom att på/av- respektive volymknapparna sitter lite längre ner, är ju en vanesak. Det enda jag inte riktigt gillar är att adressfältet i webbläsaren numer ligger i nederkant, och så tycker jag typsnittet på siffrorna på klockan på låsskärmen är lite för tjockt. Men det är ju inga stora saker. Ska bli roligt att använda den lite mer och upptäcka alla finesser och förbättringar som tillkommit. Första intrycket är väl annars att det kändes som en större uppgradering förra gången jag bytte telefon, men då kändes också den jag då bytte ifrån betydligt äldre redan innan bytet än vad min gamla gör nu. Men kommer säkert upptäcka fler skillnader ju mer jag använder den. Skulle exempelvis kunna tänka mig att kameran är betydligt bättre.

Så får vi hoppas att handsfreen jag beställde häromdagen kommer snart också. Blir ju lite lättare att göra telefonintervjuer så än när man använder högtalare. Plus att det ju alltid är trevligt att kunna lyssna på musik eller podd i lurar om andan skulle falla på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home