Saturday, November 04, 2023

Kanske är det ett ålderstecken

Hade tankar på att gå ner på puben igår och ta en punsch eftersom det av olika anledningar (läs: hockey och födelsedagsfirande) var rätt längesedan sist. När jag som bäst skulle börja göra mig klar att gå gick dock in på deras hemsida för att kolla så det var öppet efter ordning (har, med undantag för den gången en tidigare ägare gått i konkurs, aldrig hänt att det inte varit det, men ibland blir man ju lite lätt neurotisk och vill dubbelkolla) och fick se att ett av de coverband som brukar var allra högljuddast och jobbigast när de spelar där skulle framträda. Då tappade jag lusten. Och i dag har jag inte riktigt ork plus att jag inte vill riskera att man träffar någon bekant och det blir sent och blött och så vidare då jag ska i väg på ett någorlunda tidigt jobb på måndag. Så kan det gå. Får bli någon annan gång i stället. Även om de där banden säkert kan dra någon extra besökare kan jag sakna när man kunde gå dit och i all stillhet tjöta över ett glas utan att det stod någon och i varierande grad väsnades.

Har annars haft det rätt lugnt i dag. Blev ombedd att gå och tända ett ljus på mormors grav, så det gjorde jag. Sedan kostade jag på mig att dricka en första julöl (av en av de bästa sorterna, givetvis) och har kollat på ett par filmer och så. Lite lagom slö lördag sådär. Skönt inför de antagligen ganska stressiga veckor som väntar. Två veckor tills nästa nummer ska vara färdigt, sedan bara ytterligare tre tills julnumret ska skickas på tryck. Så ja, det kommer bli en del att göra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home