Thursday, May 02, 2024

Fram för fler fria onsdagar!

Vardaglig dag. Jobb, promenad, kvällsfilm. Just ikväll tryfferat med några kortfilmer på slutet. Redan fredag imorgon. Alla dagar borde ha en ledig dag i mitten. Beslutas det om arbetstidsförkortning och man väljer alternativet fyradagarsvecka istället för kortare dagar förordar jag definitivt att det är onsdagarna som ska göras lediga. Tredagarshelg är najs, men att aldrig behöva jobba mer än två dagar i rad känns ändå mer tilltalande. Då skulle man ju dessutom få två "fredagar" i veckan, bara en sådan sak. Plus att det skulle bli riktigt trevliga ledigheter de gånger det är klämdagar. Ser bara fördelar med en sådan ordning. Sedan tycker jag att man på sikt inte borde behöva välja mellan fyradagarsvecka och kortare arbetsdagar utan införa båda delarna, men man måste ju börja någonstans.

Kan för övrigt konstatera att julölen räckt längre i år än förra året. Då drack jag den sista första maj, nu har jag ännu åtta stycken kvar (skrev nio på Twitter igår, hade räknat fel på en). Delvis kanske för att jag varit sjuk ett par tre, gånger under vinterns andra halva men antagligen för att jag köpte på mig ytterligare några fler den här gången än förra. Blir hur som helst intressant att se när de sista går åt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home