Saturday, September 01, 2007

Mest om tågresan hem men också en del annat

Bakfyllan släppte rätt mycket efter lunch när jag hade käkt lite och så där, det var skönt.
På tal om bakfyllan kan jag berätta att han som hade stället vi var på igår tydligen kände igen mej. Jag misstänkte liksom att det var samma snubbe hade närbutiken i stålhagen när jag bodde där så jag frågade om det var det, det var samma snubbe och ja tydligen hade han känt igen mej så fort jag kom in där igår. Lite småroligt så där.
När jag åkte hem från Kalmar höll jag förresten på att få lite spunk. Det är nämligen som så att när man åker inom Kalmar län så blir det lite billigare att köpa biljetten av Kalmar länstrafik än av SJ (och kommer man emd en SJbiljett blir konduktören nästan lite tjurig men det är en annan historia) och eftersom biljettförsäljningen var stängd på stationen tänkte jag köpa en biljett på tåget. Så när jag skulle betala upptäckte jag att jag inte hae ngåra kontanter å mej varpå jag tar fram mitt kort. Då av någon satans anledning kan man inte betala KLTbiljetter med kort när man handlar ombord på tåget. Det fanns det dessutom ingen information om någonstans och dte tycker jag är riktigt dåligt, det är ganska dåligt att inte ta kort över huvud taget men om man inte gör dte ska et ju åtminstone finnas tydlig information om det. Hur som helst så fick jag nästan en liten utskällning av konduktören för att jag ens kommit på tanken att föröska betala med kort. Sen slutade det hela med att jag blev tvungen att köpa en svindyr biljett istället. Så ja jag var lite smått upprörd så där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home