Sunday, July 10, 2011

Liten festivalsammanfattning

Ska man lite kort försöka sammanfatta hela festivalen så tycker jag först och främst att det jag sett överlag varit bra. Bäst har Peter Bjorn & John, Bob Hund, The Ark, Paper och Håkan varit (inte nödvändigtvis i den ordningen, men jag nämner dem i den ordning de spelat), men det är fler som gjort riktigt bra spelningar (Those Dancing Days gjorde exempelvis det bästa framträdande jag sett dem göra). Tycker även arrangemanget som helhet varit riktigt bra. Det enda jag väl så här direkt efteråt har att anmärka på är att till nästa år borde man få armbandet på höger handled istället för vänster. Detta eftersom jag hör till den skara som bär en klocka på vänster handled, då blir det i allmänhet lite bekvämare att ha armbandet på den högra. Områdesmässigt tycker jag att serveringsområdet Blå Lund var ett riktigt bra tillskott, även om jag själv inte hängde där särskilt mycket (jag drack ju det mesta av min öl och mitt vin i vipbaren) gillar jag konceptet skarpt. Alltid gött med lite avslappnad stämning och fåtöljer att sjunka ner i och sånt. Dessutom känns det som att det passar bra in i festivalens profil och varumärke, vilket ju alltid är ett plus.Allt som allt tycker jag det har varit en väldigt trevlig festival. Har inte ens stört mig särskilt mycket på publiken, även om det som alltid naturligtvis funnits en och annan idiot.
Så kan man väl kontatera att förra årets mönster med fint väder första och sisat dagen och lite sisådärväder dom två mittendagarna höll i sej. Även om mittendagarnas väder var betydligt bättre i år än förra året.

Recensioner och dylikt kommer som sagt till veckan. Tänkte försöka börja skriva på dom imorrn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home