Tuesday, August 27, 2013

Möjligtvis lite enkelspårig

Med risk för att låta som en oerhört enkelspårig människa kan jag meddela att jodå, det blev en eftermiddag på uteplatsen idag också. Är man ledig (vilket jag ju är på heltid för tillfället) och det är fint väder blir det ju lätt att man hamnar där ute. Det blev en väldigt härlig eftermiddag där i solen. Ett tag blev det så varmt längs väggen att man blev toksvettig bara av att sitta och läsa. Men ännu härligare var nog att även idag slippa getingar. Bortsett från en som var i andra änden av uteplatsen har jag inte sett en enda geting sen jag kom ner hit i fredags. Annars brukar det ju vara rätt mycket vid den här tiden på året, men inte den här gången tydligen. Jag klagar dock inte. Att slippa getingar är ju hur gött som helst, underbart rentav. Så himla härligt att sitta på utsidan utan att det dyker upp massa getingjävlar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home