Tuesday, October 01, 2013

Skrev under

Skrev under blanketten som ska lämnas till Skatteverket för att ändra min folkbokföringsadress idag. Det borde jag kanske gjort tidigare egentligen, men i all uppståndelse och, faktiskt, ångest runt flytten har det liksom glömts bort. Men nu är det alltså gjort, nu är det än mer definitivt att jag inte är Kalmarbo längre. Att jag själv fixat blanketten till Skatteverket och inte gått via adressändring har ett par olika skäl. Framförallt att jag glömde bort det. Går man via adressändring måste man ju fixa det åtminstone någon vecka innan man flyttar i och med att blanketten då ska skickas till den gamla adressen och ja, man måste göra det i god tid helt enkelt. Men också för att jag ändå inte tänkt beställa eftersändning av posten, och då kan jag lika gärna ladda ner och fylla i blanketten själv. Att jag inte eftersänder posten beror på att det är så jäkla dyrt. Sparar hellre den femhundringen och hör själv av mig till de som brukar skicka post till mig om att jag bytt adress och så vidare. Väldigt mycket billigare, bara marginellt krångligare. I alla fall för mig som får förhållandevis lite post. Och dessutom har jag gett min nya adress till Kalmarhem så skulle det visa sig att det dyker upp något till mig precis nu i skarven så har de lovat att skicka upp det.

För övrigt är femhundra spänn för eftersändning av post jävligt dyrt. Tycker gott att en hundralapp, eller möjlgitvis två, kunde räcka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home