Saturday, July 26, 2014

Dyr olivolja

Igår gick jag alltså ner till stan och köpte det där medlet för örat som sköterskan på vårdcentralen rekommenderade. Visade sig att det i stort sett var olivolja i en liten sprayflaska. Antagligen den relativt sett dyraste olivolja jag någonsin köpt. Om jag räknade rätt har den ett literpris på 13500 kronor. Det är ju lite mer än vad man brukar betala för oljan man köper på mataffären.

Men nu ska jag köra med den där oljan i öronen här några dar, så får vi se om det fungerar. Det borde det väl i och för sig göra kan man tycka. Men vad jag förstod på sköterskan var mängden vax i öronen något i hästväg, så risken finns väl att det tar ett tag innan det får någon märkbar effekt. Men det får väl visa sig helt enkelt. Hade ju dock varit rätt toppen om det hade fått bort allt vax i tid till Way Out West. Om inte annat för att jag inte vet hur bra öronproppar och olja funkar ihop. Mindre än två veckor kvar nu förresten. Tiden går fort.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home