Thursday, July 24, 2014

Vårdcentralsbesöket

Var alltså på vårdcentralen idag. För första gången på hur länge som helst. Vad jag kan minnas har jag inte behövt besöka en vårdcentral på åtminstone tio år. Men det gick bra. Sköterskan tittade i örat och sa "oj, här har du en rejäl vaxpropp". Det kom lite som en överraskning faktiskt eftersom jag inte riktigt känt av att jag haft någon vaxpropp där, men eftersom jag nu tydligen har det var det väl bra att få veta det. Hon rekommenderade något medel jag ska använda, och skulle det inte få bort vaxet ska jag boka en tid för spolning av örat. Hon frågade i och för sig om det skulle bokas en ny tid direkt (som jag sedan kunde avboka om den inte skulle behövas), men jag tycker nog det är smidigare att köra medlet ett tag och sen boka en tid om det behövs. Hela besöket tog allt som allt ungefär två minuter. Sen promenerade jag hem igen.

Det där öronmedlet bestämde jag mig dock för att gå och köpa imorgon istället. Kände inte riktigt att jag hade ork och lust att ge mig iväg ner till stan för att kika in på apoteket idag. Promenaden fram och tillbaka till vårdcentralen kunde liksom räcka. Och så behöver jag ju något att göra imorgon också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home