Saturday, July 26, 2014

Störande granne

Satt på balkongen här under kvällen och verkligen njöt. En sån där riktigt skön kväll som det bara är några få gånger per år när man kan sitta hur länge som helst utan att egentligen vilja gå in. Ljummet, vinstilla, ja ni fattar. Ända tills någon idiot till granne med festsällskap kommer hem och tycker det är en svinbra idé att inte bara spela skräphouse svinhögt, utan att också öppna fönstret samtidigt som de spelar skräphouse svinhögt. Höll på att bli helt jäkla skogstokig. Det spelade så högt att hade jag haft musik på själv hade jag inte hört min egen musik. Var knappt så man orkade sitta där ute liksom. Det var så högt att jag, som bor två våningar längre ner än den aktuella grannen, kände basen i golvet. Samma jävla idiot till granne gjorde dessutom samma sak förra helgen. Då spelade hen in mig från balkongen (och sen var det ändå så högt att jag hörde sångtexten in till mig), men den här gången satt jag kvar till typ elva av ren envishet. Men det göttiga med att sitta där ute försvann definitivt. Det blev mest stressigt. Och den lugna, sköna kväll med allmänt funderande och filosoferande kunde jag ju glömma. Det gick liksom inte att höra sina egna tankar, och jag var ändå så irriterad så jag hade inte kunnat formulera några vettiga tankar i alla fall.

Så ja, jag är inte så glad på min granne just nu om man säger så. Har väl under kvällen övervägt både det ena och det andra, allt ifrån att anmäla det till styrelsen till att skriva en arg lapp (ja, faktiskt), till att gå upp och prata med grannen vid lämpligt tillfälle. Men vi får väl se, känner jag mig själv rätt lär jag lugna ner mig rätt snart och sen kommer jag inte tycka att det är en strid som är värd att ta. Dock kan jag tycka att det är konstigt att hen inte fått någon form av tillsägelse än, särskilt med tanke på att det inte är första gången det händer, och särskilt med tanke på att halva styrelsen bor i den här porten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home