Thursday, September 04, 2014

Fest i brevlådan (NYA ANNIKASKIVAN HAR KOMMIT!)

Så släpptes då äntligen nya Hello Saferide-skivan idag. Strax före lunchtid damp den ner i brevinkastet. Eller damp ner och damp ner, den gick inte ner helt utan brevbäraren fick liksom kila fast den, men damp ner låter ju snyggare.

Har lyssnat på den några varv under dagen och kan konstatera att den är himla bra. Som alltid när det kommer en ny Annika-skiva har soundet förändrats lite grann, utvecklats, sedan det senaste albumet. Det här albumet är, skulle jag säga, något mindre direkt än de tidigare (vilket jag väl i och för sig sagt när varje skiva med Annika kommit), och stämningen är kanske lite mörkare. Men det är som sagt himla, himla bra. Skivan kommer gå varm i min stereo och på min spotify under hösten, det kan ni lita på. Bästa låt är vanskligt att säga då det antagligen kommer hinna ändras ett antal gånger bara de närmsta veckorna, men efter första dagens genomlyssningar är de låtar jag fastnat lite extra för Last Night Bus och Hey Ho.

Var ju dock inte bara skivan som landade i brevlådan i dag. I samma vadderade kuvert fanns också en fin tygkasse och, så klart, boken med Annikas texter (som lämpligt nog heter just Texter). Gillar ni Annika, så köp boken. Bara hennes förord är värt priset för boken. Det handlar i grunden om hur Annika utvecklats som textförfattare och hur hon ser på textförfattande, men det rymmer så väldigt mycket mer. Måsteläsning för alla fans.

Senare under eftermiddagen fick jag även sms om att jag hade ett brev som var för stort för att dela ut att hämta på Konsum. Det var vinylutgåvarna av Annikas två första album (Introducing Hello Saferide och Säkert!), som också släpptes idag. För jag kunde ju så klart inte hålla mig från att beställa dem också. Som jag nämnt förut vill man ju ha allt, göra samlingen av Annika-skivor komplett. Det enda som saknas nu är nya skivan på vinyl, men det har jag tänkt får bli en födelsedagsönskning.

Det blev som synes riktig fest i brevlådan idag. En Annikadag i brevlådan rentav. Den bästa postdagen på väldigt länge skulle jag vilja påstå. Ska mycket till för att titeln årets post ska hamna någon annanstans nu.

Himla trevlig dag måste jag säga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home