Tuesday, September 02, 2014

Oplanerad tur

Måste säga att jag blev lite less här tidigare ikväll. Morsan och farsan ringde, de var på väg hem från flygplatsen. Då framkom det att de förväntade sig att få tillbaka bilen redan ikväll, för morsan ska tydligen jobba redan imorgon och är tydligen helt inställd på att få åka bil till jobbet. Dessutom hade smartskaften druckit vin på planet så de kunde ju inte hämta bilen själva (eller, som jag först föreslog, bli avsläppta här och ta bilen på en gång). Så det var bara för mig att sätta mig i bilen och köra ner den under kvällen. Det var ju ärligt talat inte ett skit sugen på. Så jag kan ju tänka er att jag efter att ha lagt på satt här och muttrade om att morsan var lat och gott kunde promenera till jobbet imorrn, och inte minst att de var jäkligt ogenomtänkta som (1) inte kommit på att kläcka ur sig tidigare att de behövde ha bilen redan ikväll och (2) druckit vin på planet.

Men jag åkte hur som helst ner och ställde bilen hos dem. Sen tog jag en promenad hem. När jag var där hade de inte kommit hem än. Sen har jag inte hört nåt, så vi får väl se imorrn om jag går dit en sväng och ser hur deras resa varit (och om de har några presenter med sig hem). Fast det är klart, imorrn släpps ju nya Hello Saferide-skivan (hoppas hoppas hoppas att den landar i min brevlåda då också) så risken är väl att jag inte har någon större lust att göra något överhuvudtaget mer än att sitta och lyssna på den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home