Friday, January 02, 2015

Lugnt men trevligt (och ett rejält lyft)

Nyårsfesten igår. Det var trevligt. Blev en rätt lugn tillställning av det hela. Mer tv-spelskväll än röjarskiva. Och ja, det finns nog kanske inte så himla mycket att tillägga där. Faktum är att det blev så pass lugnt att man nästan fick fundera på att hälla i sig massa sprit när man kom hem för att kunna legitimera fyllematen man hade förberett innan man gick hemifrån (fast jag fick i mig den där salladen ändå bör tilläggas).

Det där med alkoholfritt bubbel vid tolvslaget var nog förresten en rätt bra idé. Skönt att inte bli sådär superpackad som det annars är lätt hänt att man blir när man först druckit annat under kvällen och sen ska hälla i sig massa bubbel. Det var särskilt skönt idag kan jag säga. Ett jäkla lyft att inte vara bakfull på nyårsdagen.
Att inte bli sådär himla full har ju också fördelen att man inte börjar skriva patetiska tweets till, exempelvis, Kirsten Dunst om att om hon vill ha en nu kan hon få en så lätt...

I övrigt så tja, än så länge märker jag ingen större skillnad på det nya året jämfört med det som precis tog slut. Lite ångest kanske över att vara inne på det år då jag fyller hemska 30, men det behöver man ju inte tänka på i onödan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home