Saturday, March 07, 2015

Fan!

Rögle - Bofors 5-4 str (1-2, 1-2, 2-0, 0-0, 1-0)

Såg på text-tv att det stod 2-4 efter halva matchen. Då började jag våga hoppas. Men tydligen inte. Att de ska ha så jäkla svårt att hålla tätt bakåt den här säsongen. Nu släppte de återigen in en kvittering efter att motståndarna tagit ut målvakten på slutet (hur många gånger har det hänt i år egentligen?). Fattart inte.
Sen kan man så klart tycka att det är ganska dåligt att tappa en ledning med 4-1 till förlust, men det kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte sett matchen. Kan ju mycket väl ha varit så att Rögle låg på som sjutton och BIK lyckades kontra in mål (siffrorna tyder på det, 46-20 i skott, 61-39 i puckinnehav, 8-22 i utvisningsminuter), och att det helt enkelt blev för tufft att hålla emot. Typiskt dock att Rögle verkar ha fått 3-4 bara sekunder in i sista perioden (i ett PP på grund av puck out dessutom), hade BIK haft ett tvåmålsövertag att gå på längre hade det mycket väl kunnat sluta lyckligare.

Nåväl, ska man försöka se något positivt så blev det i alla fall en poäng, och det är en mer än jag trodde att det skulle bli före matchen. Då finns fortfarande chansen att kunna knipa en plats på topp tre (en poäng upp just nu). Men det krävs nog att det blir seger i alla de tre avslutande matcherna, varav i alla fall två på ordinarie tid. Seger på ordinarie tid i alla tre och topp tre är klart då Vita Hästen på andraplatsen har två poäng mer än BIK, och vi har kvar att möta dem (i sista omgången, så det kan bli en riktig ångestrysare där).
Men oavsett vilket, förjäkla surt med förlust idag med tanke på att vi ledde matchen fram tills det var knappt en och en halv minut kvar. Bara att ta nya tag antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home