Wednesday, April 22, 2015

Balkongsäsongspremiär

Blev säsongspremiär på balkongen idag. Förhållandevis sent faktiskt, premiären brukar ju ske betydligt tidigare än slutet av april annars. Nere på uteplatsen i Kalmar hörde det ju exempelvis inte till ovanligheterna att premiären begicks redan i slutet av februari. Och även när jag bodde här uppe förra våren vill jag minnas att jag kunde köra premiär någon gång i mars. Det var i alla fall innan det så smått började slå ut på träden. Men att det blev senare i år har sina orsaker. I korthet är det mycket att kombinationen väder och tillfälle inte riktigt matchat. När jag haft tid har det inte varit väder, och när det varit väder har jag i allmänhet haft något annat för mig. Plus att det många gånger när det varit soligt varit förhållandevis blåsigt från fel håll. Men idag blev alltså premiären av. Satte mig där ute en liten stund på eftermiddagen och tog en pilsner innan det var dags att börja med maten. Det var skönt.

Och nu har veckan tagit stalp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home