Saturday, June 20, 2015

Champagne, chansons et chocolat

Har haft champagne-, chanson- och chokladafton här under eftermiddagen och kvällen (chokladen har det väl iofs inte blivit så mycket av, tyckte mest att det lät snyggt med "champagne, chansons et chocolat"). Har fortfarande för den delen, för det finns fortfarande kvar i flaskan, och den bör ju drickas upp ikväll för att inte stå och bli avslagen. Fick ett litet infall och öppnade en av champagneflaskorna jag hade i kylen. De har legat rätt länge så lika bra att öppna en av dem innan de blir gamla liksom. Sen har jag suttit och smuttat på champagne och lyssnat på äldre fransk pop. Himla trevligt. En liten stund på balkongen blev det också under kvällen (med långärmat bör påpekas, annars hade det blivit kallt). Så jag kan inte direkt klaga på den här kvällen.

Dagen fram till att jag öppnade champagneflaskan finns väl inte så mycket att säga om. Det har varit lugnt och skönt. Kände att jag behövde en dag där jag bara gjorde ingenting. Så det fick det bli helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home