Thursday, June 02, 2016

Det har sina fördelar att vara ledig på heltid

Inga större överraskningar, jag har mest suttit på balkongen idag också. Läste, drack vin, åt en glass, dagdrömde, hade det gött. Ingen dålig torsdag.

Under kvällen har jag ägnat mig på att läsa igenom och ge lite feedback på en hemtenta en nära släkting ska lämna in imorgon. Vetenskapliga metoder var ämnet. Kände mig lite rostig, men så var det ju också några år sedan jag behövde ägna mig åt just forskningsmetoder senast. Det är ju inte så ofta man går runt och funderar på induktion och deduktion och abduktion till vardags när man inte rör sig i de akademiska miljöerna. Men någon hjälp får vi väl hoppas att jag kunde vara till. Är man examinerad på d-nivå bör man nog kunna vara det när det gäller en metodtenta på a-nivå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home