Tuesday, August 09, 2016

Nattlig matlagning

Igår kväll (well, ska vi vara ärliga hade det nog hunnit bli natt) fick jag ett ryck. Vissa skulle kanske kalla det för ett stollryck, men riktigt så långt tycker jag inte att vi behöver gå. Jag fick för mig att dra igång ett långkok som skulle vara färdigt lagom till att jag klev upp. Så jag ställde mig i köket och började hacka upp ingredienserna strax efter klockan ett. Sedan tryckte jag igång slowcookern strax innan jag gick och la mig. Fick bli en lite improviserad variant på pulled beef med sötpotatis, palsternacka, morot, portabello, lök, vitlök och en skvätt öl. Plus att jag smaksatte med lämpliga kryddor är klart. Det blev väldigt bra. Sjukt nice dessutom att vakna till den doften.

Dock skedde väl nämnda uppvaknande lite tidigare än det var tänkt eftersom någon i huset fick för sig att borra under morgonen. Det tyckte inte jag var jättetrevligt. Snarare tvärtom. När sådant händer har man ju en tendens att bli en smula grinig. Lyckades väl dock somna om lite halvt om halvt till slut, men någon vidare värst sömn blev det väl inte där på slutet. Förstår inte att folk ska hålla på och borra sådär tidigt.

Sedan har dagen dock varit lugn. Har läst en del och så. Inte gjort något speciellt egentligen. Tisdag liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home