Wednesday, October 05, 2016

Jösses Amalia

Kan ni tänka er, det blev en del balkonghäng idag också. Satt där ute och UNNADE mig en god, torr fransk cider. Synnerligen trevligt. Synnerligen gott.

Fast innan jag gjorde det tog jag en promenad och gick förbi hos morsan och farsan och hämtade en jacka som av högst oklara skäl har hängt hos dem ganska länge. Men nu hänger den här, och kommer nog bli använd om/när det är lämpligt väder framöver. Den brukar vara bra att använda under höstens första halva när det kan vara friskt utan att direkt vara kallt. Ungefär som det är nu alltså.

Och jösses Amalia, jag kom mig för att ringa och boka en klipptid också. Det har jag ju bara tänkt att göra i sådär två veckor så det var väl på tiden.

Alldeles för sällan för övrigt man hör någon använda uttrycker jösses Amalia. Ska nog försöka börja använda det regelbundet. Tror inte att jag riktigt kommer lyckas i den ambitionen om jag ska vara ärlig. Men det är ju bra att ha ett mål att arbeta mot.

Måste förresten se till att kolla på lite Seinfeld någon dag. Det börjar bli lite för längesedan sist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home