Tuesday, October 04, 2016

Papper

Under kvällen har jag suttit och gått igenom högar och pärmar med diverse (gamla) papper. Många av pappren i fråga hade med min studietid att göra. Det var nästan så man blev alldeles nostalgisk av vissa av dem. Gamla inlämningsuppgifter och opponeringsanteckningar och föreläsningsslides och allt vad det var. En del av det påminde om tillfällen man trodde man glömt. Lite fint på sitt sätt.
Hur som helst var jag egentligen på jakt efter tomma papper. Det gick sådär. Hittade bara ett. Borde kanske investera i en förpackning skrivarpapper. Det händer ju faktiskt att man behöver ett tomt olinjerat papper ibland. Och herregud vad trist jag måste verka nu.

Har annars läst en bok från början till slut idag. Som man ju göra ibland om det är relativt otjock bok med en lättflytande prosa. Det var den sista olästa boken jag hade, så någon dag här under veckan får det bli en promenad ner till stan för att köpa några nya. Kan bli spännande att se om Spongs fått in något nytt intressant sedan sist. Det borde de rimligtvis.
På tal om att köpa saker så beställde jag förresten den här igår kväll. Kunde inte riktigt hålla mig. Lite oklart dock var det kan passa att sätta den, men det går väl visa sig när jag fått den och hittat en bra ram. Det brukar ju liksom ge sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home