Monday, October 10, 2016

Ska inte tjata

På det hela taget en lugn och ganska vanliga söndag. Visst har det snurrat en och annan tanke om historien kring hon i huset mittemot och breven och allt det där, men det har jag tjatat så mycket om de senaste inläggen så det tycker jag inte att jag behöver (läs: orkar) tjata om idag också. Kommer säkert blir något mer inlägg om det framöver, men ikväll får det vara. Jag vet att hon inte är intresserad, jag vet att hela historien är över, och då finns ingen mening till onödigt ältande. Och även om jag inte kan undgå att vara nyfiken är det egentligen inte alls viktigt varför hon inte är intresserad. Hennes skäl är hennes ensak. Nå, nu råkade jag visst tjata lite om saken ändå.

Hur som helst. Till veckan har jag inget särskilt planerat vad jag kan dra mig till minnes just nu. Ska köra ett långkok någon dag, men exakt när det blir återstår att se. Det kan bli imorgon, det kan bli på tisdag men det skulle lika gärna också kunna bli först framemot helgen. Det blir när det blir helt enkelt. Ska nog också försöka komma mig för att ta tag i lite skrivande också. Det har gått lite på sparlåga sedan tidigt i våras, men jag känner att det börjar bli dags att ta tag i det igen. Inte minst har jag fått en ny idé som jag skulle vilja undersöka vad det går att göra av. Blir det som jag tänker mig skulle det kunna bli jävligt bra.

Men allra först: hitta en kvällens franska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home