Thursday, October 06, 2016

Usel hockeymatch

Bofors - Björklöven 0-1 (0-0, 0-1, 0-0)

Jösses Amalia vilken dålig match. Det säger jag inte för att BIK förlorade, utan för att det var en av de absolut sämsta hockeymatcher jag någonsin sett. Det är nog första gången jag sett en match där inget av lagen lyckades skapa en enda hyfsat het målchans på hela matchen (Björklövens mål var ett slumpmål i pp). Det var avslaget på isen och det var avslaget på läktarna. Långa stunder kändes det som att se en träningsmatch. Slarvigt och hafsigt och felstudsar och nästan inga känslor överhuvudtaget. Det började helt okej, men så fick Björklöven ett matchstraff och BIK en 2+2 ganska tidigt i matchen och efter det fyra mot fyra-spelet var det som att hela matchen tappade rytm och intensitet och engagemang. En fruktansvärt dålig match. Låg energi och okoncentrerat och två lag där ingen riktigt lyckades med något alls. Skottstatistiken 15-17 säger rätt mycket om hur matchen var. Och inte blev det bättre av att det var lika lojt och oengagerat på läktarna. Träningsmatchkänsla som sagt. Träligt att titta på.

Nåväl. Imorgon finns en möjlighet att det händer något väldigt spännande. Jag hoppas. Jisses vad jag hoppas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home