Sunday, November 06, 2016

Rätta knycken

Ingen supersensationell söndag egentligen. Skjutsade morsan och farsan från busstation när de kom från Göteborg. Tog en liten extratur med bilen innan jag hämtade upp dem. Mest för att tja, det är sällan jag kör och då kan det vara bra att passa på så man inte tappar den rätta knycken. Den rätta knycken är som bekant viktigt vad än man håller på med.

Annars har jag fortsatt med skrivandet. Blev en släng över 2000 ord idag också. Över 14000 nu totalt. Bra tempo ändå. Dock, oron över att berättelsen inte ska räcka till för de där femtiotusen orden växer. Känns som att jag kommit väl djupt in sett till antalet ord. Lite kan jag visserligen känna att den dagen den sorgen, men samtidigt kan det nog vara bra att redan nu ha i bakhuvudet vad som skulle gå att brodera ut, vad som kan läggas till, vad som kan fördjupas och utvecklas. Var och hur man kan bygga ut berättelsen helt enkelt. Men jag fortsätter väl jobba på och så får vi helt enkelt se hur lång berättelsen blir, därefter får jag fatta mina beslut utifrån det. Det lär nog ordna sig på något sätt.

För övrigt vidhåller jag att nya platsbanken är värdelös.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home