Sunday, February 23, 2020

Anteckningar

Vanlig söndag. Inte mycket att säga om den egentligen. Kom mig äntligen för att panta backen med julmusttomglas. Verkar som att grannen ovanpå håller på att flytta ut. Inte jättespännande.

Fick ett meddelande i går om att min surf för månaden håller på att ta slut. Så kan det gå när den fasta uppkopplingen inte fungerar helt som den ska. Dock kommer mitt abonnemang förändras från och med i morgon så jag har mycket mer surf per månad än jag haft förut, så det borde vara lugnt. I värsta fall är det ju inte mer än en vecka kvar av månaden ändå.

Såg att Moraspelaren som tacklade Parikka trots allt blev anmäld till disciplinnämnden i efterhand. Efter att ha sett det ganska dåliga klippet på händelsen så är jag benägen att tycka att den smällen är betydligt fulare än den Eklind åkte ut för. Visst kan man hävda att det finns ett litet mått av oturlighet i det eller att Parikka är lite låg just när han får smällen, å andra sidan går Moraspelaren onödigt hårt in i situationen och att överhuvudtaget gå in för tackling i den situationen framstår som riskfyllt och respektlöst.

Haft skrivledigt under helgen. Imorgon är det dags att ta tag i det hela igen. Det här projektet ska bara i mål.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home