Sunday, July 12, 2020

Något av ett moment 22

Så okej, som någon kanske (men antagligen inte) minns blev jag vid min kontakt med supporten i onsdags uppmanad att ladda hem och köra pingplotter som ett första steg för att försöka ta reda på vad problemen jag haft med uppkopplingen beror på.
När man kör det testet ska det köras under 24 timmar, och då måste datorn således vara på under hela den tiden. På grund av åskrisk ville jag inte ha datorn ikopplad och igång under de första dagarna, och när vädret under de senaste dagarna tillåtit det har istället uppkopplingen fungerat som den ska, och då känns det ju ärligt talat inte särskilt meningsfullt att köra testet. Det har således inte blivit av under veckan. Men så ikväll stod tecknen rätt, försumbar åskrisk det närmsta dygnet och en uppkoppling som låg nere. Dags att köra pingplotter, tänker jag alltså. Så startar jag programmet, öppnar mailet med instruktioner i telefonen medan programmet startar upp, för att vara beredd.
Programmet startar, och jag möts av "Trial expired". Jag testar att installera om programmet. Samma sak. Inte utan att man blir lite trött.

Skickade hur som helst ett mail till Bahnhof nu för att höra om det går att ordna på något vis. Vi får väl se vad som händer. Men lite förtretligt är det ju. Lös problemet liksom.

I övrigt en helt vanlig och normal söndag. Köpte en ny skärbräda och en iskubslåda när jag var på affären.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home