Wednesday, July 08, 2020

Ringande och skrivande

Kom mig till sist för att ringa Bahnhof i förmiddags. Mest kanske för att uppkopplingen låg nere redan då (annars krånglar det ju mest kvällstid). Efter uppemot en timme i telefonkö var svaret dock det vanliga, kör pingplotter. Får väl göra det (även om just "jag skickar ett mail med en nedladdningslänk" inte känns supergenomtänkt när man ringer för att man inte kommer ut på internet), så får vi ta det därifrån. Sedan skiter jag om de så måste gräva upp varenda meter fiber i hela Sverige, problemet ska bara lösas.

I övrigt en rätt vanlig dag. Promenad, skrivande, läsning, Seinfeld. Hade tänkt att få iväg en jobbansökan, men eftersom jag inte haft internet sket sig ju det. Sedan är jag väl egentligen inte jättemotiverad att söka jobb just nu i och med att jag känner att fokus ligger på att hitta en lösning med tidningen, men man måste ju hålla AF på gott humör också.
På tal om skrivandet förresten så har jag på sistone arbetat med ett avsnitt som är rätt olikt annat jag skrivit. Jag tror att det är ganska bra, men det finns en risk att det också är oerhört pretentiöst. Lär väl märkas först när jag är färdig och läser igenom alltihop. Roligt att skriva är det hur som helst, om än något krävande då det fodrar en viss intellektuell ansträngning. Men det är ju å andra sidan sådant som är roligt att skriva. "Transportsträckorna" om vi kan kalla det så är ju inte alls lika stimulerande, och på sitt sätt mycket svårare.

Imorgon? Oplanerat, men förhoppningsvis fungerar åtminstone internet under dagen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home