Tuesday, July 07, 2020

Nya böcker i högen

Tog en sväng till Spongs i dag. Fyllde på med lite böcker att läsa. Inget superspektakulärt, ganska typiskt lättsmält sommarläsning till största del. Tittade sedan på Första divisionen. Lika bra som vanligt.
Annars lugnt och stillsamt. Tror att tjejen rakt över gården som länge gick under epitetet "nya tjejen" eller bara "nya" (ja, det kan hända att en majoritet av grannarna jag regelbundet ser på gården går under liknande namn) håller på att flytta ut. Är rätt många som kommit och gått i de där portarna på andra sidan under åren jag bott här. Det tyder väl på att jag ändå bott här ett tag nu. Oftast när det flytta in nya har det varit yngre personer, men på sistone tycker jag mig ha sett att de flesta som flyttat in varit några år upp i ålder. Kanske är ett tecken på att priserna gått upp. Eller så är det bara slumpmässigt och inget som tyder på något över huvud taget. Fast när någon flyttar ut och det ska in någon ny så lite hoppas man ju alltid på att det ska bli exempelvis Taylor Swift eller Kirsten Dunst. Har inte hänt än, men någon gång så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home