Sunday, September 11, 2022

Viktigt avgörande framför oss

Tog sovmorgon i morse och har sedan haft en lugn dag, ty vi var ute och slarvade igår kväll. Ett roligt slarvande.

I morgon är det alltså valdag, till sist. På det stora hela skönt att den här valrörelsen är över, upplever att den varit rätt korkad och enkelspårig till och med för att vara en valrörelse. Nu är det bara att hoppas att det går väl i morgon och att vänstersidan tar hem det. En vinst för Uffe och Jimmie vore katastrof på så många vis. Ulf skulle av allt att döma bli den i särklass sämsta statsminister vi haft, och när en högervinst dessutom skulle innebära att fascisterna får inflytande och kanske rentav blir en del av en regering... man vill inte ens tänka på vad det skulle innebära. När ett val närmar sig känns det alltid som extra viktigt, men den här gången är det på allvar. Det här är nog på många sätt det viktigaste val jag upplevt under min livstid. Får de blåbruna makten kommer det bli en mardröm.

Nu sitter jag här och håller på att somna framför skärmen. Nog för att jag av och till under dagen känt mig seg, men så trött trodde jag nog inte att jag var.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home