Tuesday, August 30, 2022

Minnen till salu

Jobbmöte, i övrigt ingen särskilt händelserik dag. Upptäckte att en grej jag trott mig kunna dra viss fördel av inte riktigt gäller. Det var en besvikelse, men man får göra det bästa av situationen. Tror jag har en lösning på gång, vi får se.

En del grejer från farmors lägenheter har kommit ut på auktion den här veckan. Inte utan att det känns lite småkonstigt att se en del saker man i princip vuxit upp med och som på sätt och vis är väldigt mycket farmor ligga där. Ett litet styng av vemod, även om man i grunden tycker att det är bra att de kommer till nytta och förhoppningsvis hamnar hos någon som vill ha dem. En del av grejerna har faktiskt börjat riktigt bra, så det ska bli spännande att se vad de går för till slut. Vissa andra har kanske haft en trögare start än jag hade trott, men de kan komma starkt ju länge veckan går. Många gånger är det ju först mot slutet (auktionen avslutas söndag kväll) det tar riktig fart. Intressant att gå in och titta hur det ligger till med budgivningen hur som helst.
Har lite grejer jag ska köra dit också, men tänkte avvakta någon vecka. Vill inte riktigt riskera att de kommer ut på auktionen som avslutas på kvällen på valdagen, för då kan ju många ha fokus på valet och budgivningen bli mindre intensiv än den annars varit. Inte för att jag tror att det jag har kommer gå för några jättepengar oavsett, men kan man få säg en hundring eller så extra tackar man ju inte nej.

Nu kör det hur som helst igång med jobbfokus ett tag framöver. Börja ringa runt och boka in grejer imorgon, och sedan är det bara att köra på. Full fart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home