Thursday, September 01, 2022

Dåligt skämt

Jobbat på under dagen. Har väl inte flutit på riktigt som jag hade velat, men det är som det är. Därutöver inte särskilt spektakulärt. Ett dåligt skämt att inte Varan-TV vann årets humorprogram på kristallen. Trillat in lite bud på farmors grejer på auktionen. Ska som sagt bli kul att se vad det landar på. Är ett par, tre grejer jag tror kan ha potential att dra iväg lite på slutet. Fick veta att en kollega som var med på redaktionsmötet i tisdags idag tog ett positivt snabbtest för covid. Så nu kommer man såklart ägna helgen åt att vara hypokondrisk. Tror egentligen det är lugnt, men vore ju typiskt att få det nu om det skulle bli så när jag bara är några dagar ifrån att inte ha varit sjuk på tre år. Sista gången jag hade träffat Jennifer, då började jag känna mig smårisig på vägen hem, sedan blev jag förkyld dagen efter. Sedan dess har jag lyckats hålla mig frisk. Paradoxalt nog antagligen tack vare pandemin eftersom man då träffat mindre folk, hållit avstånd, tvättat händerna och så vidare, och för den delen att de som varit förkylda inte gett sig ut utan stannat hemma. Trodde väl egentligen att man skulle åka på en förkylning redan i vintras när man började gå på hockey igen, eller åtminstone när restriktionerna släppte och det var fritt fram för barträngsel, men än så länge har jag lyckats undvika det. Så får det givetvis gärna fortsätta. Fast så länge jag inte blir sjuk lagom till min och en polares planerade kulturweekend lite senare i höst får man väl vara nöjd.

Hur som helst. Nu måste jag få veckans helgtips färdiga. Är ju sjukt nog redan fredag imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home