Tuesday, December 20, 2022

Tvätt och fäserrutor

Gått bra med det mesta i dag. Både tvätten och kakbaket. Fick även besked från vårdcentralen. Avvakta var  beskedet från läkaren, och återkom om det inte blivit bättre framåt mitten av januari. Det tyder ju på att de i alla fall för tillfället inte tror att det är något allvarligt. Så det väljer jag att se som ett åtminstone för stunden positivt besked. Så håller vi tummarna för att jag inte behöver ringa dit igen om en månad eller så.

Ska väl i ärlighetens namn sägs att jag i alla fall tror att kakorna blev bra. Har inte smakat på dem än. Möjligtvis att de kunde stått i kylen lite längre innan jag skar upp dem, men tror det blir bra när de legat i frysen ett tag. Just Fazerrutorna (eller fäserrutor som farmor uttalade det) är faktiskt godast när de är lite halvfrusna. I morgon funderar jag på att göra lite julgodis. Och så ska jag nog ner till stan och köpa makaroner. Kanske några sista julöl före jul också. Men det får vi se, har ju trots allt lite över 60 stycken redan. Visst är det en hel del, och visst är det en hel del pengar som lagts på julöl under november och december. Men å andra sidan kommer jag ju inte behöva köpa hem öl under rätt lång tid framöver, så på så sätt sparar jag ju pengar de månaderna i stället. I slutändan går det lite på ett ut.

När jag tömde torktumlaren i morse hittade jag till min förvåning två handdukar jag inte kände igen. Måste ha varit den som hade tvättstugan i går som glömt dem där, antagligen bara rafsat åt sig det som låg i tumlaren när den var klar utan att titta ordentligt. Vek ihop dem och lade dem på bänken där nere. Risken är väl att de ligger kvar där nästa gång jag tvättar. På tal om sådant måste jag för övrigt komma ihåg att kontakta brf:n före jul, för när jag tittade häromdagen hade jag fortfarande inte fått fakturan på månadsavgiften för den här månaden. Den kan ju vara bra att få så man inte missar en betalning bara för att fakturan inte kommit som den ska. Det hade varit lite pinsamt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home