Tuesday, January 24, 2023

Årliga beskedet

Fick årsbeskedet från csn i dag. Ungefär lika upplyftande läsning som vanligt. Risken är väl att jag nog aldrig kommer bli färdig med betalningen av det där. Att först ta ganska mycket studielån, sedan vara arbetslös utan någon direkt inkomst rätt länge och till sist jobba deltid med förhållandevis låg lön är ju ingen toppenkombination om man vill bli av med den där skiten någorlunda fort. Men man får väl vara glad att det är det enda lån man har. Är ju trots allt inget som till skillnad från exempelvis bolån har någon större påverkan på privatekonomin, är ju mest att det är segt att hålla på att betala på.

I morgon är det tvättstuga, och så ska jag i väg på en jobbgrej. Ska nog gå fint, även om man som bekant ju aldrig är särskilt sugen på den tidiga morgon en tvättid innebär. När tvätten är klar och jobbet färdigt ska jag i vilket fall som helst unna mig en julöl. Det ser jag däremot fram emot.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home