Thursday, June 29, 2023

Kärvande dörr

Blev en lugnt händelselös dag idag också. Skönt. Fast fick faktiskt ett infall och moppade av golvet i badrummet. Tyckte att det kunde vara dags för det.

Låset/handtaget på balkongdörren har börjat kärva. Går knappt att stänga. Är som att det bara tar stopp när handtaget är halvvägs nere. Vad jag förstår av stadgarna är det mitt ansvar att fixa, men jag har liksom ingen som helst aning om vad som kan vara fel eller hur man ens tar reda på vad som kan vara fel. I sådana lägen hade det varit så fett mycket enklare att bo i hyresrätt. Bara kunna ringa värden och så kommer de och fixar det. Men men, får väl försöka lösa det på något vis. Ska i vilket fall inte ge mig på att börja skruva loss något.

Kändes som att det var någon grad svalare när jag var ute på promenad, och vad jag förstått ska det bli ännu lite svalare några dagar framöver. Det gör mig inget. Även om det känns som att man acklimatiserat sig hyfsat till värmen vore det skönt att inte vara genomsvettig när man kommer in efter att ha varit ute någonstans.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home