Tuesday, June 27, 2023

Titta på moln

När jag skulle ut på promenad i dag tittade jag upp på himlen (och på radarbilderna) och drog slutsatsen att jag nog skulle hinna gå en sväng utan att det skulle börja regna och/eller åska. Fem minuter efter att jag kommit in igen började det spöregna och hördes ett par avlägsna muller. Så där hade jag uppenbarligen rätt, det lönar sig att ha lite koll på moln antar jag.

Frampå sena eftermiddagen eller tidiga kvällen, när jag precis käkat, drog det in en ny skur med ett par muller på lite närmre håll än på eftermiddagen. Men blev trevligt nog inte särskilt intensiv åska just här då heller.

Råkade se den här videon i förmiddags:

Det slog mig då att när Johan Pehrson svarar kille utanför riksdagen (lite drygt en minut in i klippet) påminner han inte så lite om en tragisk generation-mannen här:

(men fan vet om inte Ebbas huvudskakning vid sisådär 11 sekunder är det allra roligaste i första klippet).

Har i övrigt suttit och läst under eftermiddagen och en del av kvällen. Givetvis tittat på säsongspremiären av Morden i Midsomer. För även om det rent objektivt inte är särskilt bra hör det ju sommaren till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home