Wednesday, June 21, 2023

I mål, i mål

Skickade in "vårterminens" sista text frampå sena eftermiddagen. Andades ut. Får se om det dyker upp något litet fix imorgon, men på det stora hela: semester. Inte på pappret ännu, men i praktiken. Det känns skönt. Det har varit intensivt på slutet. Egentligen hela maj och juni. De helt lediga dagarna efter valborg har varit lätträknade. Vanliga tidningen och programtidningen till motorsportveckan i maj, sedan direkt på sommarnumret där särskilt de sista två veckorna har gått i ett. Även om det varit slitigt är jag dock nöjd att jag tog beslutet att jobba undan lite grejer på helgerna de sista veckorna. Hade jag inte gjort det hade det blivit betydligt mer stressigt nu på slutet.

När jag gjort klart det sista idag hällde jag upp en liten skvätt Bellmanpunsch (den var god, hade en väldigt lång och angenäm eftersmak) och lutade mig tillbaka i soffan. Lade undan anteckningsblocket och planeringsblocket för att, förhoppningsvis inte behöva plocka fram dem igen förrän framemot augusti. Det var som att allt bara rann av mig. Jag blev i ett slag alldeles matt och jättetrött. Men det var en ganska skön trötthet. Den man drabbas av när man känner att man är färdig med något, att man gått i mål.

Har väl på det stora hela annars flutit på rätt bra större delen av våren. Klart det funnits ett och annat krångel längs vägen, det gör det ju alltid, men överlag har det gått utan större svårigheter. Känns som att våren gått ganska fort. Inte för att jag direkt minns vad det första jobbet efter jul var eller ens riktigt vad vi hade i januaritidningen, men det har tuggat på och vips var det bara ett par nummer kvar och nu är det avklarat. Nu får jag njuta av ledigheten, tänka på annat ett tag. Leva. Så skönt att inte ha några särskilda planer alls flera veckor framöver.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home